Träning - Fritt följ

 
Idag har vi kämpat vidare med det fria följet. För exakt en vecka sedan så var vi på kurs för Ingela Karlsson och då kunde Pirat gå fot i ca. 2 sekunder. Men med fantastiska tips från Ingela så lyckades vi snabbt förlänga följet i några ytterligare sekunder, och idag kan vi hålla på i någon minut ungefär! En urdiskad snusdosa med kattmat i armhålan var svaret eftersom Pirat inte blir taggad av "döda" leksaker.
Hur vi ska lyckats bli tävlingsredo på bara 1,5 vecka är för mig en undring men vi kämpar på och i värsta fall får vi göra fel och jag får snacka lite med honom under tävlingen :) 
Jag är inte det minsta orolig för platsliggningen utan snarare orolig för tandvisningen. Tur man ska på öppen lydnadsträning på bruksan imorgon med vilt främmande människor så vi har många att träna med.Tycker tandvisningen snabbt börjat gå bättre sedan vi började använda oss utav kommandot "visa" så att han vet vad som förväntas i förväg utav honom.

Vettigt att filma sina pass faktiskt (nu måste jag bara lära mig att klippa haha), ser hur stel min ena arm är och märker tydligt hur mycket fördröjning det är på Pirat vid "stå" och "ligg"-kommandot.

Kommentera här: