Tävlingsmål med deadline och nya anmälngar


Efter tre helger utan att ha tävlat och en vecka med kennelhosta här hemma så längtar hela min kropp efter intensiv hundträning med tävling som följd. Jag studerade sbv tävling en lång stund idag med google-maps uppe för att hitta mästerklasstävlingar med lämpligt avstånd från Norrköping eller Stockholm.

Efter mycket dividerande så bestämde jag mig för att anmäla mig till alla som går av stapeln i november och december! Så sjukt taggad!
Det märks att det inte längre är högsäsong på tävlingsfronten eftersom utbudet är snavt. Samtidigt om man vill hinna plocka mästartiteln innan årsskiftet så måste man kanske ha utrymme för att misslyckas också.
Så sju starter är vi anmälda till  med ca 40 dagar från och med idag tills första start!
Så fort kennelhostan släppt ska vi börja hårdträna. Nästa år blir vårt mål championatet.

Vi ska dock hinna plocka två förstapris till i lydnaden för att få vår första lydnadstitel innan årsskiftet också, så ska strax logga in och se över vilka tävlingar vi har att välja på där :)

Ses vi på någon tävling framöver?
 

 

Kommentera här: