Veckan som varit

Veckan har varit fylld med lek och bus. Klättrande, grävande, springande. Träningen har vi legat lite på latsidan men vi spenderade 2,5h på kurs på bruksan i måndags i alla fall. Lite avancerad/mästerklasskyltar gick vi igenom och när Pirat kändes nöjd så bytte jag hund och Cilla fick lite förenklade övningar. Pirat har som vanligt skött sig exemplariskt men var lite väl tramsig under träningen vilket är fullt förståligt eftersom det varit lite dåligt med träning på senaste. Cilla var som en galen valp i koppel och gjorde bara miljoner lekryck mellan övningarna men inte en gnutta ilska i henne alls trots tränande lösa hundar i gruppen.

I tisdags höll jag valpkurs igen som hjälpinstruktör och vi fortsatte att träna fortgående och följsamhet. Hundmöten och stadga. Även inkallning. Medans de andra två instruktörerna höll i inkallningsövningarna med ett ekipage i taget så fick jag hålla i lite mingelträning för resten där de skulle få förbi varandra och ibland stanna och prata ägarna emellan medans valparna skulle sitta kvar.
Dessa valpar kommer bli riktiga elitekipage! Tystaste kurs jag någonsin varit på och hundarna dresseras väldigt väl av sina ägare under veckan de ska träna.
Valpägarna borde verkligen vara stolta över sina puppysar ❤️

I onsdags och fredags åkte vi förbi sandtaget. Hundarna fick springa lösa och leka mest medan jag gick runt och grubblade över insidenter på jobbet som berör mig känslomässigt. Inte massa hets med hundra bollar kastandes uppför backen eller något utan de fick jaga varandra själva hur de ville i sanden och bland träden. Mysig kvalitetstid med vovvarna.

Kommentera här: