Vilovecka med fokus på bus och mys

Denna vecka har varit fullspäckad! Fullspäckad av att njuta av lugnet. Ett par långpromenader i det fina vädret. Kravlöst lek och flirtpole en vända. Lånade dagmattes russlar i måndags då hon tävlade i Umeå i helgen och plockade rosetter med welshtiken Freya i Freestyle.

Jag har haft massa intressanta avsnitt i böckerna att läsa inför mina studier och har därför legat på latsidan med träningen.
I tisdags var jag hjälpinstruktör för andra gången på valpkursen här på brukshundklubben och fick demonstrera lite följsamhetsövningar med Pirat som levererade som vanligt! Sedan fick han sitta i bilen med Cilla medans vi promenerade iväg hela gänget. Då kunde vi instruktörer tipsa och locka samt hjälpa till på individnivå för valpägarna.
Sedan körde vi fyrklövern igen (de fyra belöningsmetoderna) som vi demonstrerade och lät alla testa på. Gav lite vägledning om hur man kan gå till väga för att få igång kampen eller jakten eller locka in en vovve i famnen exempelvis!
Eftersom dessa valpar var duktigare än jag någonsin kunnat föreställa mig så fick de ställa sig på rad och gå slalom genom varandra för att öva på stadga och motivationen till kontakt.

Så roligt! Längtar redan tills nästa tillfälle!

Kommentera här: