Framsteg inom Lydnaden

Igår tävlade vi vår andra start någonsin i Lydnad. Jag hade inte kunnat vara stoltare än jag är!
Jag hade efter en vecka med minimal träning på grund av övertid på jobbet tänkt gå igenom hela programmet i fredags som en pepp.
Jag tror ingenting satt i fredags så åkte på lördag morgon med en känsla som var "det får gå som det går"!
 
Det var en klar förbättring och vi fick inte en endaste kommentar om dubbelkommando som vi säkert fick på sju av momenten senast vi startade. Jag lottades till att få starta först i klassen vilket kändes lite pirrigt men skönt ändå så man kunde få sin start överstökad.
Vi klev av banan med en sån otroligt bra känsla i kroppen! Hade ingen aning om hur det hade gått men det kändes bara så sjukt bra! Jag sa till mig själv och folket runt omkring att oavsett hur det går så är jag tvärnöjd för på banan kändes det verkligen helt fantastiskt trotts små missar ibland.
 
Men vi nådde faktiskt hela vägen fram! Vi kammade hem vårt första förstapris och fick ännu en gång stå som trea på prispallen. Pirat är verkligen min stjärna och vi kommer gå riktigt långt ihop.

Valdemarsvik BHK
Domare Inger Timan
Resultat:
 
1. Platsliggande
Betyg: 10
Poäng: 40
 
 
2. Tandvisning
Betyg: 10
Poäng: 10
 
3. Linförighet
Betyg: 6.5
Poäng: 26
 
4. Läggande
Betyg: 8
Poäng: 16
 
5. Inkallande
Betyg: 8.5
Poäng: 17
 
6. Ställande
Betyg: 7.5
Poäng: 22.5
 
7. Apportering
Betyg: 6.5
Poäng: 6.5
 
8. Hopp över hinder
Betyg: 9
Poäng:18
 
9. Helhet
Betyg: 8.5
Poäng: 8.5

Totalt: 164,5 poäng. 1. Pris och en tredjeplacering på prispallen
 
 

Kommentera här: