Lydnadskurs

 
 
 
Idag var det första kurstillfället i Lydnad på brukshundklubben. På söndagar går vi ju på lydnad i grupp hos Ingela Karlsson men nu kommer vi även gå ett par veckor framöver på bruksan. Cilla fick börja och hon var superduktig och sprallig runt alla hundar. Passiviteten var lite sådär då hon mest rullade runt i mitt knä eller pussade på mig med godiskladdiga mungipor. Sedan bytte jag till Pirat och fick lite navigering på hur jag ska gå till väga med mina egna steg under halter och svängar av olika grader. Mycket lärorikt!
 
De känner igen mig vid det här laget på bruksan så behövde inte visa vaccinationsintyg ens en gång på någon av hundarna. Alltid blir man bemätt så trevligt och de undrar hur tävlingar gått och gratulerar ens framgångar! Imorgon ska jag skynda mig efter jobbet för att medverka på planeringen utav valpkursen jag ska vara hjälpinstruktör på :) det blir spännande!
 
Kort inlägg idag och få bilder med halvtaskig kvalitet. Men är svårt att fota träning när man helst av allt bara vill träna! 
 
 
 

Kommentera här: