Sammanfattad helg

 
 
Träningslusten bara sprätter i kroppen på mig!
Uppdateringen i bloggen har varit dålig eftersom jag och sambon åkte till Göteborg utan hundar i helgen för att träffa lite goda vänner. Det har varit fantastiskt trevligt förutom min längtan efter att spendera tid med hundarna. När jag vaknar på morgonen tänker jag på allt jag vill uppnå med dagen, när jag går igenom nyhetsflödet på Facebook blir jag inspirerad utav videos och bilder. 
 
När man har 10 starter i olika klasser anmält till tävling för hundarna vill man inte se sina lediga dagar enbart gå till just...ledighet. Jag vill arbeta mig uppåt och framåt och hundarna är alltid redo för att prestera det bästa dem kan! 
Det positiva med två högenergiska individer är att det alltid går att träna med den andra ifall den första är sjuk eller av annan anledning ska ha vila istället för att jobba.
Man får ju inte glömma hur viktigt vila faktiskt är.
 
När vi var ute i Göteborg under dagen igår så tog det inte lång tid innan jag började prata med en trevlig person som hade en mellanspets på 6(om jag minns rätt?)månader. Freja som hunden hette hade inte bott hos sin ägare så länge och var väldigt osäker och försiktig. Jag bjöd på lite hundgodis från fickan och uppmuntrade försiktigt lilla Freja att ta kontakt. Från att ha svansen hängande nedåt till att inte vilja bli klappad så hade hon en halvtimma senare svansen i en självsäker hållning och en helt annan utstrålning! Hade inga problem med att jag gosade och kom självmant fram och tiggde godis. Superduktig var hon! Låta främlingar gosa hörde tydligen inte till vanligheterna :) men Freja hade haft tur ändå och hamnat hos en väldigt engagerad och snäll ägare. Hunden kommer utan tvekan att vara som vilken bångstyrig och busig unghund som helst inom kort.
 
Fotade tyvärr inget hundrelaterat från helgen och mina egna har varit hos dagmatte mini och fått använda nosen en hel del. Sitter på tåget nu för att åka och hämta hem dem och bilen. Som jag längtat!
 
Imorgon blir det att träna ett långt pass på brukshundklubben både lydnad och rally så både jag och hundarna får tömma träningsbatteriet ordentligt tillsammans med Zara och Rebecca!
 
 

Kommentera här: