Vallhund vs bullhund

Ytterdörren öppnas
Pirat: OMG VOV VOV VOV - HÖRDE DU MATTE!? INKRÄKTARE! Okej... kom in då...
Cilla: Men gud så trevligt med besök! Det innebär att jag har ytterligare en person att lapa i ansiktet!
 
Det bjuds på godis
Pirat: Åh det är det där tråkiga godiset - GUD VAD GOTT! Jag gör vad som helst!
Cilla: Ja alltså om du lägger in den i min mun kan jag suga lite på den i alla fall.
 
Dags för middag
Pirat: Jag ska långsamt lapa i mig maten i lugn och ro. Njuta av varenda tugga. Mest njuter jag av att Cilla stirrar på min matskål och hoppas på att jag lämnar rester efter mig.
Cilla: Om jag kastar i mig allt så kanske Pirat spiller lite som jag kan sno! För äta ur hans skål innan han gått där ifrån vet jag att jag inte får (FAN)...
 
Det ska klippas klor
Pirat: Se mig, rör mig! Åh blir så överlycklig när du säger jag är duktig och klappar mig. Så värt obehaget att klippa klorna!
Cilla: Jag tänker sitta blickstilla och knäpptyst men se ut som om jag blivit misshandlad. Största valpögonen i världen tänker jag ha och blänga riktigt hjärtekrossande.
 
Päls ska borstas
Pirat: Jag hatar det men älskar ju beröm!
Cilla: Borsta hårt, precis just där. Fram och tillbaka... Åååååh. Lite högre upp. Mitt ben rycker kraftigt. Oh my gadh, detta är underbart!
 
Främling vill hälsa på gatan
Pirat: Har du godis eller? Nehepp men det har matte!
Cilla: Klappa du, jag nosar ändå här på en fläck så jag märker ingenting. Kul att jag kunde vara till assistans och låta dig klappa mig!
 
Under hundmöte
Pirat: Jag gillar inte dig men det är skitisamma för varje gång jag ser en hund bjuder matte på gotta! Så det är fett kul att möta hundar!
Cilla: Jag vet att jag inte får göra något dumt... Men jag kan alltid döda dig med min blick. Min mördarblick kommer hemsöka dig inatt.
 
På tävling
Pirat: Jag gör allt du ber mig om! Fast något studsigare än vad om är tänkt, och ibland ljudar jag av förväntan och nafsar dig i jackärmen! Tävling är bäst i hela värden!
Cilla: Hundar på tävling är lugnt. På tävling är allt awesome! På banan är jag duktig men matte lite tråkig. Så jag är kreaktiv och hinner snurra mellan varje skylt och spela död ett par gånger per tävlingsstart. Det är roligt när domarna och matte skrattar!
 
På kurs
Pirat: YES! Jag ska få utlopp för min kreativitet och energi!
Cilla: YES! Jag kommer få äta min egen kroppsvikt i köttbullar!
 
Åka kommunalt
Pirat: Jag lägger mig här och titta bara upp när matte bjuder på godis.
Cilla: JAG KOMMER DÖ! Världen går under! Varför fattar du inte det matte!? Rädda sig den som räddas kan!
 
Sovdags
Pirat: Jag lägger mig helst rakt på matte eller husse. Blir alldeles för varm så flämtar så hela sängen skakar innan jag erkänner mig besegrad och lägger mig på balkongen istället.
Cilla: Jag tänker vara en boll, i din famn, under ditt täcke. Oavsätt hur varmt det är. Punkt.
 
Hämtas hos dagmatte
Pirat: YYYYYL! Åh vad jag är glad att se er! Fast jag ska först se om husse är med, SEN kan jag hälsa på dig matte! Jag älskar er och trodde ni skulle vara borta föralltid! Sa jag att jag älskar er och att jag är glad? Titta jag kan hoppa upp för den här sandlådan! Och jag kan bära mitt eget koppel. Jag kan ALLT!
Cilla: Hej husse... MATTE DU ÄR HÄR! Kolla hur stark jag är, jag kan kampa jättestarkt i kopplet! Har jag sagt att jag saknat dig!?

 
Alltså dessa två individer är så olika men ett sådant fantastiskt team! Mina ögonstenar. Jag ska göra allt för dem varje dag för resten av deras liv. Älskade underbara fyrfotingar.
 
 

Kommentera här: