Förmiddagsträning på Bruksan

Eftersom jag ÄNTLIGEN har semester så kunde jag äntligen deltaga på måndags-gruppen på bruksan kl 10.00. Har aldrig varit med där tidigarare så har verkligen sett fram emot detta. Började med Pirat, hela gänget på kanske 10 ekipage promenerade ihop och platsade dem med jämna mellanrum och den längst bak började gå slalom mellan alla hundar. Så fick alla göra i turordning. Vi stod sedan i ring och körde slalom, stadgaövningar där man lämnade sin hund samt platsning när man hälsade på andra människor utan att hundarna skulle resa sig. Väldigt nyttig och trevlig gruppträning!
Lite synd att detta är måndagförmiddagar så ska försöka dra igång något liknande någon vardagskväll inom kort så att fler kan göra detta utan att behöva avstå sitt arbete. Det uppmuntrades utav gruppen och alla tyckte det var en bra idé. Köra igång efter semestern kan ju passa då :)

Sedan fick två av personerna kolla tänderna på Pirat som fixade detta med bravör. Satt kvar hela tiden och betedde sig som om det ver det enklaste som fanns. Inkallning genom gruppen av hundar och liknande gjordes också.
Avslutade för Pirat med en platsliggning på två minuter. Han sa inte ett pip och var superduktig! Däremot så sätter han sig upp innan jag säger "sitt" när jag återgått till min position så måste få honom att invänta sitt kommando. Sedan bytte jag hund och förenklade träningen. Gick runt de andra ekipagen, platsningar och stå och konversera med andra hundägare samtidigt som jag höll Cilla i kopplet. Hon var så duktig så! Inte ett endaste muckande.

Ena personen jag ska vara vara hjälpinstruktör för på klubben var där idag så fick kurslitteraturen vi ska använda oss av på kursen. Allmänlydnad 2016 av Inki Sjösten ska jag plöja mig igenom och recenssera inom kort då!

Ha en fin dag och ta hand om era vovvar.
 
 

Kommentera här: