Lydnadsträning och hundstudier i solen

Pirat och jag har lite svårt att få in ett läggande under gång då han nyligen börjar blanda ihop det med stå. Efter dagens träning i solen kändes det något bättre och vi ska åka till bruksan varje dag fram till tävlingsdebuten på onsdag för att få in det ordenligt. Långa fotgåenden rakt fram så svävar han även iväg så det får vi träna mer på!
 
Mitt i träningen så tyckte jag att jag hörde skrik från bilen. Livrädd att något hade hänt Cilla så platsade jag Pirat snabbt och sprang iväg. Men Cilla låg bara och chillade i den svala bilen i skuggan med alla dörrar öppna så hade tagit fel på ljudet. Det var någon annan hund på klubben som skrek just då och inte Cilla. Springer tillbaka till Pirat som ligger blickstilla och väntar tills jag ställt mig bredvid och säger "sitt". Blev en svår platsliggning väldigt spontant från ingenstans men Pirat skötte det med bravör som vanligt!
 
Ligger just nu och läser lite i kurslitteraturen som ska vara till "Tävlingsinriktad valpkurs" som startar i höst där jag fått äran att få vara hjälpinstruktör på vår fantastiskt vackra brukshundklubb här i Norrköping!

 
 
 

Kommentera här: