Nattlig drag-weight runda

När det började skymma begav vi oss till en härlig slinga i skogen på ca 50min där hundarna fick dra lite kätting. Eftersom jag föredrar långa muskler med hög uthållighet och bra kondination så får de dra väldigt lätt kätting fast längre rundor i olika tempo istället för korta intensiva sträckor med alldeles för hög vikt. Funktionalitet i deras kroppar är prioritet före korta explosiva muskler i vårt fall :) Speciellt för när vi vandrar och liknande.

Utfodring ett par timmar innan rundan och även en timma efter promenaden så att de är ordentligt påfyllda med näring, proteiner och vitaminer! Glukosamin och nyponpulver får de dagligen också.

Fick också erfara den otroligt smärtsamma känslan när kättingen fastnade i min hälsena precis när Cilla tog ett språng. Då fick vi ta en pause en stund så jag kunde kontrollera att inget gått av på mig bara, men det gick över förväntan trotts smärtan.
 
Tyvärr lyckades jag inte fånga några bra bilder på vovvarnas matchande dw-selar men slänger upp denna ändå!
 
 

Kommentera här: