Skillnaden mellan Cilla och Pirat gällande inlärning

Idag på bruksan så nötte vi ytterligare på apportbocken. Lät Cilla också få göra några försök. Hon är verkligen en kreativ och träningsglad hund som inte har alla hästar hemma! När hon inte fattar vad vi tränar så gör hon sina favorittrick vilket ofta slutar i "pang!". Lika glad för det och jag som matte har svårt att hålla mig för skratt vilket gör att hon tror att hon gör rätt.

Gällande apportbocken har jag tränat Cilla och Pirat ungefär lika mycket. Någon minut åt gången någon gång ibland, och här har ni två videos som påvisar vilken skillnad det är att träna dessa två individer! De är verkligen varandras motsats. Likheten är att båda älskar att träna men på helt olika villkor.
Och den som säger att en hund blir vad man gör den till har nog bara haft porslinshundar.


Gjorde ju ett inlägg här om dagen om vårt tragglande med apportbocken och jag känner att poletten har trillat ned för Pirat. Lagom i sista sekund eftersom vi tävlar om fyra dagar. Cillas poletter däremot vet jag inte vart de tagit vägen, men kul har vi ihop och det är det viktigaste!
 
 
 
 
 

Kommentera här: